Byl trubačem, kapelníkem a skladatelem (Psán též Weywanowsky, Weiwanowski, Wegwanowskij). Syn mušketýra hradní stráže na hradě olomouckého biskupa Hukvaldech, chlapecká léta (l644-47) prožil v Ostravě , 1656-60 studoval na jezuitské latinské škole v Opavě . V roce 1664 vstoupil jako 1. trubač do služeb nového olomouckého biskupa knížete Karla Liechtensteina-Castelkorna, který si dal v Kroměříži vybudovat reprezentativní zámecké sídlo a zřídil si i kapelu vysokých kvalit. Používal titulu Hof- und Feldtrompeter, polní trubač však nebyl, neodslouživ si povinnou vojenskou službu. Po odchodu H.I.Bibera z Kroměříže (1670) se stal vedoucím zámecké kapely, i když nedosáhl služebního titulu kapelníka. Vedle toho byl také chori praefectus v kolegiátním chrámu sv. Mořice v Kroměříži. K jeho povinnostem v kapele náleželo opisování hudebnin; zachovalo se množství jeho autografů, opisů cizích skladeb. Zřejmě často zajížděl do Vídně, kde pro svou kapelu pořizoval kopie skladeb tehdy nejznámějších skladatelů. Dosud je na náměstí v Kroměříži dochován měšťanský dům J.P.Vejvanovského, na němž je dnes umístěna pamětní deska. Během 32 let svého kroměřížského působení vytvořil množství chrámové i světské hudby a jeho skladby jsou dodnes uloženy v místě svého vzniku, ve sbírkách státního zámku.
Duchovní hudba na latinské texty:
Missa Salvatoris
Missa clamantinum
Svatováclavská mše - složeno k svátku patrona olomoucké katedrály sv. Václava
Magnificat
Te Deum
Světská instrumentální díla:
Sonáty, baletti, serenády - instrumentální skladby pro smyčcové a dechové nástroje
Sonata à 4
Sonata à 8
Sonata La Posta
Sonata venatoria (lovecká)
Sonata secunda
Sonata vespertina
Sonata Sancti Spiritus
Aktuálně vybrané období: Baroko (ca 1620 – 1740)